پایگاه رسمی پژوهشکدۀ مهرستان (مطالعات حکمرانی)

پاتوق اول: معمای عشق

اولین جلسه پاتوق پژوهشکده مهرستان، اندیشکده خانواده با موضوع «معمای عشق» با حضور دکتر محمدرضا عابدی خانم دکتر مرضیه مدنی فر در تالار صاءب دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان برگزار گردید.
256

اولین جلسه پاتوق پژوهشکده مهرستان، اندیشکده خانواده با موضوع «معمای عشق» با حضور “دکتر محمدرضا عابدی” استاد تمام گروه مشاوره دانشگاه اصفهان و خانم “دکتر مرضیه مدنی فر” مشاور خانواده و مدرس دانشگاه و جمعی از دانشجویان دانشکده‌ها در روز سه شنبه ۲۵ بهمن ماه در تالار صاءب دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان برگزار گردید.

در این گفتگو خانم دکتر مدنی فر به بررسی دیدگاه ها و تعاریف مختلف از عشق پرداختند؛ از دیدگاه مزلو عشق نوعی نیاز دو طرفه است که اگر دو نفر بتوانند نیازهای متقابل همدیگر را برطرف کنند این عشق باقی می ماند. از نگاه برخی روانشناسان عشق یک حالت روانی مانند اضطراب است که میتواند تغییراتی در حوزه های فیزیولوژیک، رفتاری و شناختی ایجاد کند.💕

در ادامه نیز دکتر عابدی با بسط نظریه استرنبرگ در خصوص قصه های مختلف عشق در افراد به بررسی موضوع پرداختند و به تفاوت مهم عشق و دوست داشتن اشاره کردند و مهمترین تفاوت این دو مفهوم را در وجود تفکر و فرصت بررسی در مورد دوست داشتن دانستند. بر خلاف عشق که در آن منطق و خردی جریان ندارد.💞

ادامه مباحث مربوط به موضوع “عشق” در جلسات بعدی پاتوق دنبال می‌شود.👌

آخرین اخبار

MBA مدیریت حرفه‌ای مدرسه

پژوهشکده مهرستان دانشگاه اصفهان برای اولین بار در کشور اقدام به برگزاری دوره تخصصی و مهارت محور مدیریت حرفه‌ای مدرسه می‌کند.

ادامه مطلب

نشست تخصصی تاملی درباره نوجوانان

پژوهشکده مهرستان، همزمان با هفته پژوهش و فناوری نشست تخصصی با عنوان تاملی درباره نوجوانان در تاریخ ۱۲ آذر ۱۴۰۲در تالار صائب دانشکده ادبیات دانشگاه اصفهان با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان برگزار کرد.

ادامه مطلب

ما را دنبال کنید